DVD-RAM

Vladislav Cerny blackie na zf.jcu.cz
Čtvrtek Srpen 3 14:33:33 CEST 2000

On Sat, 29 Jul 2000, Karel Volejnik wrote:

> Pouzivate nekdo jednotku DVD-RAM ?

Pouzivam v Linuxu Toshibu SCSI DVD-RAM.

> Muzete napsat s jakym jadrem a patchi vam to chodi ?

Ze vsemi, co jsem zkousel (2.2.x, 2.4.x). Problem je v nastaveni, zda se
bude hlasit na single lunch (DVDRAM), nebo dual lunch (DVDROM+Optical Device)
- nastaveni je hardwarove (jumper).

Pri single se musi pouzit nejake drivery (snad za tisicovku) do MS systemu,
jinak se chova jen jako Read Only.

Pri dual je nutne zkontrolovat nekde ve scsci_scan.c ve zdrojaku kernelu GHOST
neco..., pripadne zakomentovat, aby Linux nasel dve zarizeni - jedno je
/dev/scd0 (DVDROM) a druhe /dev/sda (DVDRAM).

DVDRAM se chova jako opticky disk (partitions, jakykoliv filesystem, hw
sector 2048 Byte). Akorat davam pozor pri partition/formatovani u disku
VFAT, jez maji byt citelne v Linuxu i v MS.

> Zrovna se snazim to nejak nastavit, ale je to jeste hodne cerstva vec,
> takze jsem nasel jenom jeden patch na ide-cd driver (axboe), ktery doplni
> moznost zapisu.
> Stacilo by mi zapisovat jako na CD-R, s pouzitim iso9660 filesystemu
> (cdrecord to umoznuje - rozsireni iso9660 na 4GB).
> Dalsi vec je UDF.
> Hloupe je, ze verze kernelu (2.4.0test1), ktera mi chodi s UDF rw podporou,
> zase nechodi s podporou DVD-RAM.

UDF rw je oznacene jako dangerous. Akceptuji, ze muze kdykoliv nastat
kolaps filesystemu a jeste jsem to nezkousel.

> Nemate to nekdo vyresene ?

Co presne resite? Nemate IDE DVD-RAM ?

V.
<blackie na zf.jcu.cz>