RE: ceske znaky ščřž pod xkama

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Středa Srpen 9 09:35:40 CEST 2000

> Dobry den,
>
> prostredi mam nastavene LANG=czech, LC_ALL=cs_CZ, pouzivam desktop KDE,
> kde
> mam zainstalovanou ceskou
> klavesnici, presto mi v nekterych aplikacich pod xwindows nefunguji ceske
> klavesy scrz - netisknou nic.
> Napr. v kde organizeru funguji, v aplixware ne. Muzete mi nekdo rici proc
> tomu tak je ?
>
> dekuji rm

Je tomu proto, ze cesky jazyk pouziva nabodenicka a pro ty je pri pouziti
klavesnice potreba pouzivat "mrtvou klavesu" a nebo taky primo ceske
rozlozeni znaku klavesnice (mapu). Potiz je v tom, ze ne vsechny aplikace
pro X-ka na cestinu pamatuji  a neberou ani ohled na nastavene locales. Z
tohoto duvodu vznikly Czech HOWTO, kde se tyto problemy resi. Mimo jine je
tam popis i jak zprovoznit ceskou klavesnici pro Applixware.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz