tvorba binarnich RPM baliku

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Srpen 9 21:36:01 CEST 2000

On Wed, 9 Aug 2000, Pavel Kankovsky wrote:

> Jestli jsou ty skripty & makefily napsany dostatecne slusne, pak jen
> staci do %build a %install napsat jejich vyvolani s prislusnymi
> parametry.

Presne tak. Zacinal jsem tak, ze jsem to proste okoukal z nejakeho
jednoducheho RPM, pak samozrejme pomohly clanky od Yenyi a pak to uz jaksi
jde samo. V podstate existuje jakasi sablona, ktera se dodrzuje, tzn.
vedet co ma byt v sekci %build, co se ma delat pri make install, jake
soubory chci mit jako dokumentaci apod. Dnes ma vetsina projektu configure
skripty, ktere si potrebne veci detekuji sami, takze pripadavam pouze
potrebne volby.

Ta reprodukovatelnost ze zdrojove formy jak psal Peak je proste k
nezaplaceni. Pouzivam ted postup, kdy si proste prislusne stezejni baliky,
napr. Apache, PHP prelozim ze zdrojovych RPM a vyrobim si RPM balik, ktery
ma stejnou verzi jako ma ten v distribuci, ale mam zajisteno, ze je
zkompilovan s aktualnimi knihovnami, proste ze mi na tom systemu pobezi.
Navic udruzuji poradek na systemu, nemam zadne "mrtve" soubory v /usr/bin,
/usr/lib a pod.

Mozna se RPM vytvari sloziteji nez treba DEB balik, ale rozhodne je pro
moderni system nejaka sprava baliku softu nutnosti.

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |