GTK a GNOME: spatne formatovany text na buttonech jeste jednou

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Srpen 10 09:18:32 CEST 2000

Taky prihodim svou trosku do diskuze,

vami popisovany problem tu mam taky. Bezi mi tu par aplikaci pouzivajicich
GTK+ pod KDE. Pokud jsem v gtkrc nedefinoval zadny font, bylo to v poradku
(teda to zarovnavani, cestina ne), pote co jsem pridal definici fontu, tak
mi to dela to, co popisujete (ale zase to pise hezky cesky). Konkretne u me
to pravidelne usekava druhou polovinu pismene "a" pokud je na konci
libovolneho popisu libovolne komponenty. Tzn. treba v menu je volba
"napoveda", button s napisem "davka" atd... "a" je vzdy usekle.
Delala mi to verze 1.2.1, pote jsem upgradoval na 1.2.8 a je to uplne
stejne.
Cim to je vam bohuzel neporadim, nemel jsem zatim cas s tim experimentovat,
takze berte tento prispevek spis jako potvrzeni faktu, ze takoveto veci se
deji....

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Jen tak mimochodem, nevite, kde sehnat nejakou doboru dokumentaci k
GTK+, z jejich domaci stranky se da stahnout GTK+ Tutorial - vyborne pokud
zacinate, ale o spouste funkci se to vubec nezminuje a pak GTK+ Reference
manual, kde je zase seznam vsech funkci a prehledne rozdelen, lec ke spouste
funkci tu neni ani slovo popisu, takze se clovek muze jen dohadovat, k cemu
to slouzi.
A jeste jedna otazka, snad me nesezerete -:), bezim tu pod KDE, neni problem
s cestinou, ani zobrazovanou, ani s psanim na klavesnici. Jenom aplikace
pouzivajici GTK+ mi nechteji psat hackovana pismena. Neni to nastavenim
locales, protoze KDE aplikace tento problem nemaji, je to vec GTK+. Da se to
nejak nastavit treba v gtkrc?