OT: Vlastnosti disku (was:Re: HW chyba disku?)

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Srpen 16 13:55:31 CEST 2000

Dobry den,

Zdeněk Böhm wrote:

> Jak je to u Maxtoru s hlucnosti. Mam tu jeden starsi (dva roky), ktery kdyz
> pustim, je to jako kdyby startovala motorova pila, navic obcas potrebuje low
> level format.
> S kritikou WD souhlasim, jeho chovani mi pripomina Windows. Obcas zacne sam
> od sebe cosi zapisovat, nebo se rozsviti ledka, ale nic se nedeje, ruzne v
> nem klape.... Dofam, ze stihne kleknout, nez mu dojde zaruka -:)
> Mate nekdo zkusenosti treba s Quantum? Nebo vubec, jake doporucujete disky?

Ja doporucuju IBM. Zatim neodesel ani jeden ze vsech IBM disku,
ktere jsem kdy potkal. V soucasne dobe jsou IMHO na spicce s
vykonnosti v IDE (75GXP) a v SCSI si s Cheetahy myslim taky moc
nezadaji (uz existuji taky v 10000 ot. verzi, i kdyz ja kvuli
teplote stale zustavam radeji u 7200 ot.).

V posledni dobe se mi moc nelibi Seagate: prijde mi, ze jejich
IDE disky sly dost s kvalitou dolu. Taktez tu mame jeden starsi
Cheetah, ktery rve jako cirkula (coz ve mne nevzbuzuje prazadny
optimismus). Seagati se nam taky dost hrejou, a to dokonce i
Barracudy, museli jsme pro ne udelat zvlastni velky vetrak, ktery
na ne stale duje, jelikoz v letnich mesicich nam hazely pomerne
dost chyb. Vetrakem se to uplne odstranilo. Na IBM 7200ot. disku
udrzim za provozu ruku (taky sice ne dlouho, ale asi o moc vice
nez 45 stupnu nema...) Co se tyce novejsich Seagate SCSI disku:
nevim, radsi shanim IBM :-)

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72