VPN

Petr Sretr sretr na volny.cz
Středa Srpen 16 20:33:37 CEST 2000

Petr Savinec wrote:

> Krásný den všem,
> hledám někoho, kdo má praktické zkušenosti s VPN. Něco takového mě čeká ...
> Tedy potřebuji, aby stanice (asi M$ Win) mimo lokální síť viděla všechno
> jako v ní,
> MS a NW network, případně sdílení. Pořebuji nasměrovat, už jsem toho hodně
> přečet, ale ...
> Dík.

Mate dve moznosti :
1. Pouzit IPsec implementaci na linuxu - FreeS/WAN + PGPnet client na WIN
    vice informaci najdete na http://www.freeswan.org/ a
http://jixen.tripod.com/
    Nevyhoda tohoto reseni je ze budete muset zaplatit za PGPnet clienta.
Vyhodou
    je velka bezpecnost takovehoto reseni.
2. Pouzit mikrosofti protokol pro vytvareni VPN - PPTP viz.
http://www.moretonbay.com/vpn/pptp.html .
    Oproti reseni pres IPSEC to neni tak bezpecne
    Problem vznika hlavne pri overovani totoznosti uzivatele
    pro coz se pouziva protokol MS-CHAP resp. MS-CHAPv2 a vetsinou jen
40-bitovy
    klic pro sifrovani spojeni. Vyhodou jsou prakticky nulove naklady ( pokud
nepocitam
    cenu OS - Mkrvosoft ;-) ).