Linux jako Novell gateway

Jaroslav Stribrsky Jaroslav.Stribrsky na vscht.cz
Pátek Srpen 18 15:23:00 CEST 2000

Petr Simek wrote:

> Pokud klienti pouzivaji IPX  tak po tom se siri informace o serverch v
> siti - pokud by jste chtel pouzivat IPX musel by jste na tom linuxu na
> prislusnych intefacech nahodit i protokol IPX a spustit ipxd demona
> ktery se stara o forwardovani tech NW informaci. Pokud pouzivate klienty
> na IP, pak mi neni jasne jak ti klienti kteri jsou za linuxem (a nejsou
> pripjeni primo k NW serveru) zjisti, kam se maji pripojit - zrejme nejake
> info jako v IPX posila ten novell i pres IP, ale to pres Linux neprejde.
>
> Konkretni reseni neznam, ale bud bude treba nastavit klienty aby vedeli
> [...]

Pokud je to takhle (pouze TCP/IP), je potreba nastavit v konfiguraci novellskyho
klienta na stanici jak ma klient hledat server. Jedna z voleb je i nwhosts - obdoba
/etc/hosts na linuxu, pripadne c:\windows\hosts na 95/98. Tento soubor (musite si ho
nechat na klientovi vyhledat, nemam tu uz zadne 95/98 a cestu si nepamatuju) upravit
podle prikladu vevnitr - melo by stacit napsat dovnit jmeno serveru a k nemu ip
adresu, mozna i strom, to uz nevim jiste a pojede to.

    S pozdravem

        Jarda Stribrsky

      Ing. Jaroslav Stribrsky
      Vysoka skola chemicko-technologicka
      Ustav pocitacove a ridici techniky
      Technicka 1905, 166 28 Praha 6, CZ
      E-mail: Jaroslav.Stribrsky(at)vscht.cz
      WWW: http://staff.vscht.cz/~stribrsj
      Tel: +420-2-24352970

Az mi bude tak sto deset, prijde Buh a zmackne RESET !