Linux jako Novell gateway

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Srpen 18 15:13:37 CEST 2000

On Fri, 18 Aug 2000, Tomas Lada wrote:

> [...]
> nastavenou IP adresou 192.168.1.1, tak se k Novellu
> pripojim. Tudiz musi byt chyba nekde na Linuxu.
> Nevite nekdo nahodou co se ma na linuxu jeste udelat?
> Pri instalaci Novella jsem zadaval aby na sitovkach bezel akorat IP
> protokol, ale zda se mi ze asi samotny IP nestaci. Pokud nahraji
> na konsoli modul INETCFG, tak mam povolen v polozce PROTOCOLS jak TCP/IP
> tak IPX. Ale klienti na stanicich maji pouze IP protokol
> TCP/IP.
> Poradi mi nekdo, co mam jeste udelat na Linuxu, aby se slo prihlasit k

Pokud klienti pouzivaji IPX  tak po tom se siri informace o serverch v
siti - pokud by jste chtel pouzivat IPX musel by jste na tom linuxu na
prislusnych intefacech nahodit i protokol IPX a spustit ipxd demona
ktery se stara o forwardovani tech NW informaci. Pokud pouzivate klienty
na IP, pak mi neni jasne jak ti klienti kteri jsou za linuxem (a nejsou
pripjeni primo k NW serveru) zjisti, kam se maji pripojit - zrejme nejake
info jako v IPX posila ten novell i pres IP, ale to pres Linux neprejde.

Konkretni reseni neznam, ale bud bude treba nastavit klienty aby vedeli
jakou IP ma server kam se chteji hlasit nebo nejaky forwarder tech
informaci na linux, ale to asi neni.