Linux zaciname programovat - zkusenosti??

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Srpen 22 15:05:12 CEST 2000

On Tue, 22 Aug 2000, Zdeněk Böhm wrote:
> prave jsem se vratil z hradu... Pardon, to je tim horkem-:) Prave jsem se

 Co Dasa varila...

> vratil z navstevy knihkupectvi a zjistil jsem, ze radu knizek o Linuxu
> rozsirila tlusta bichle autoru Stones a Mitchell jmenujici se Linux zaciname
> programovat. Zbezne jsem ji prohledl (jako novacek, neb s programovanim pro
> Linux mam zkusenosti zatim minimalni) a mam z ni tak trochu pocit jako z
> dortu pejska a kocicky. Zacina to slibne - ceckem (bez diakritiky ma tenhle
> jazyk fakt zajimavy nazev), pokracuje pres programovani shellu, kousne do
> curses, tcl, perlu, GTK+ atd.

 Hmm, chcete se to ucit vsechno?

 Ja osobne davam prednost *vycerpavajicim* kniham (a jinym zdrojum) a to i
kdyz s necim zacinam, informaci neni nikdy dost :-)

> Napriklad popisu makefile je venovano dvacet stranek, ale kdyz jsem to tak
> prohlidl, dalo by se to zestrucnit tak na pet.

 Na siti, se povaluji manualy k 'make', primo od jejich autoru (co chcete
vic..). Nebo proste studujte jiz existujici zdrojaky..

> Na druhou stranu je to jedina knizka o programovani pod Linuxem, jakou jsem
> dosud videl a tak vaham, koupit, nekoupit....

 Kouknete se na sit, napr. na http://docs.linux.cz, jinak i v cechach vyslo
nekolik knizek napr. o C ktere jsou pouzitelne (jsou to vsechny ty ktere
neosahuji orazky prostredi Borlandu.. apod. :-)

> Je tu, prosim, nejaky zkuseny linuxovy programator, co ji zna a mohl by
> zhodnotit jeji kvality? Prece jenom vyplacnout 790Kc, abych casem zjistil ze

 Nevim jsem-li "zkuseny linuxovy programator", ale asi bych si to
nekoupil...

 Tim jsem nechtel rict, ze je to spatne. Mozna, ze pro nekoho to svuj ucel
bude mit, i kdyz za tu cenu poridite kompletni distribuci Linuxu i s
dokumentaci, ktera bude urcite obsaznejsi nez ta kniha :-)

					Karel