Linux zaciname programovat - zkusenosti??

Michal Ludvig mic na logix.cz
Středa Srpen 23 21:03:26 CEST 2000

>  To samozrejme plati, pokud hledam knizku o C. Ja bych ale potreboval spis
> nejakou knizku o programatorskych technikach a ty se lisi podle OS. (treba k
> souborum nemuzu pristupovat stejne pod DOSem a pod Linuxem, ackoliv pod
> obojim muzu psat v C. Zrovna tak kdyz v DOSu pouzivam seriovy port, tak k
> nemu pristupuju primo, nevim jak se tohle dela v Linuxu, ale urcite me jadro
> nenecha sahnout primo na ttySx).

Jako vybornou knizku v tomto ohledu shledavam "Programovani siti OS
UNIX" ktera pojednava o vsem moznem a zdaleka ne jen o sitich. Dozvite se
o procesech, meziprocesove komunikaci, jsou tam zevrubne popsany funkce
obsluhy souboru (od open/close az po ioctl, fcntl), a v neposledni rade
spousta o programovani sitovych aplikaci pomoci socketu pro TCP/IP.
Dokonce ani preklad neni tak strasnej - jedine snad ze "zombie" prekladaji
jako "matoha" :-)) [nechci rozpoutat flamewar - jisteze je to uzasny,
sqely a bezchybny preklad :]

Taky doporucuju "klasiku": Principy operacniho systemu UNIX (napsal
jakysi Bach) - je tam spousta veci o vnitrnostech UNIXu, o principech
souboroveho systemu a pod. Sice uz je to knizka ponekud starsiho data, ale
vetsina veci je stale pouzitelna. A ty supernovinky linuxoveho jadra
stejne v zadne knizce nenajdete, takze je to dobra volba. [pozor - neplest
s "Principy a problemy OS UNIX" - to uz tak sqela knizka neni]

BTW Na /dev/ttySx prave primo sahat muzete, pokud mate prava. S
interruptama to uz tak jednoduche neni.

Michal Ludvig