OT: "prohledejte archiv!" (was: vytvoreni vlastni (mini)distribuce)

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Čtvrtek Srpen 24 06:25:33 CEST 2000

Dne Út, 22 srp 2000 jste napsal(a):
> On Tue, 22 Aug 2000, Zdenek Bohm wrote:

> Chvilu Vas to bavit bude, ale pokud stejny dotaz dostanete za mesic po 6,
> opravdu radeji odkazete cloveka do archivu. A vubec je mylne, ze kdyz
> nekoho odkazu do archivu, tak mu nechci poradit. Ba prave NAOPAK!
> Vetsinou je v tom archivu zmineno alespon jednou NEJAKE reseni nebo
> alespon cesta, takze ta rada pouzit archiv je naprosto korektni.
> To ze existuje archiv zrejme vetsina lidi vi, ale to vubec nema nic
> spolecneho s tim, jestli ho pouziji. A o tom to prave cele je, samozrejme
> daleko pohodlnejsi je cekat na reseni nez ho najit sam...

Bohuzel archiv ma jen omezenou pouzitelnost, jak jsem se sam presvedcil, a to z
nasledujicich duvodu:

  1. cela rada lidi neumi poradne napsat subject, takze dotaz napr.
     na cesky tisk ze Staroffice musi byt udelan nekolikrat,
     s pouzitim retezcu Star Office, StarOffice, Starofice, SO
     a tak dale, bez aruky, ze se hledany subject ve vysledku vubec objevi.

  2. Dalsi cela rada lidi dela  v subj. preklepy, takze pokud si
     nahodou nepamatujete, ze to v konferenci bylo a s jakym preklepem,
     nemate vubec sanci se na to dostat.

  3. Moznosti prochazeni nalezenych zprav bych prirovnal k editaci
     v edlinu (dosovsky line editor od Microsoftu). Pritom by uplne stacilo,
     aby se *alespon* z odkazu oteviraly zpravu v jinem okne prohlizece
     (napr. <a href=... target="msgtext">) cimz by se zmensil ukrutny pocet
     kliku nutny jen k prohlednuti zda to co jsem nasel je to co jsem hledal.
     Dalsim zefektivnenim archivu by bylo zobrazeni 1-2 prvnich radku
     pod subjectem drobnym pismem (jako to ma Outlook v preview modu),
     takze by se u nekterych zprav hned vedelo, ze to napr. neni ono.

Takze si radeji vyzobavam zpravy, ktere bych eventualne mohl nekdy v budoucnu
potrebovat a vedu si archiv vlastni.

> Ja jsem nasel x-krat svoji odpoved primo v archivu (samozrejme v jine
> konferenci), stacilo proste vynalozit namahu a uvedeny archiv navstivit.

Ja jsem nekolikrat nebyl schopen vubec najit odpoved, o ktere jsem 100%
vedel, ze v konferenci byla nejdele pred mesicem a pamatoval jsem si nektere
pouzite vyrazy. Pokud jsem neco nasel, tak s vynalozenim namahy, ovsem *nemale*
namahy. Vetsinou, nez se tri-ctyri hodiny  hrabat v neprehlednem a neoindexovanem
archivu, radsi bych se zeptal znovu, i s tim rizikem, ze me nekdo posle (i jinam
nez do archivu).

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)

use perl ;