Telnet, RH 6.0

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Neděle Srpen 27 11:19:29 CEST 2000

On 27 Aug 2000, Martin Hablak wrote:

> Dorby den,
> 	potreboval by som konfigurovat linux cez telnet. Na to sa potrebuje
> prihlasti cez telnet ako root. Iba ze to ide iba tak ze sa lognem ako user a
> potom cez "su" ako root. Vsetko je OK len prikazy ako ifconfig nie su k
> dispozicii. Nedal by sa nejako nastavit telnet aby som sa mohlo priamo
> lognut ako root tak ako ked sedim za masinou. O bezpecnost v tomto pripade
> nejde v sieti su len 2 pc a oba su tu vedla mna :-).

Mistu su pouzijte su -l (shell root se spusti jako login shell) nebo si
pro uzivatele, z ktereho delate su pridejte do cesty /sbin a /usr/sbin (no
doporucil bych spis prvni variantu).
Telnet by sel asi taky nastavit a to pres zmeny v /etc/securetty
(smazat) a zrejme vyskrtnout roota z /etc/ftpusers. Ale tohle bych taky
moc nedoporucoval.
Opravdu nechcete zkusit ssh? Umi i forwardovat X-ka. Navic pri prihlaseni
pisete jenom heslo a ne jmeno a heslo. A da se zaridit abyste nemusel psat
nic (to uz zni jako reklama, co :-)).

--
Michal Kaspar

VSE Praha