Ceske Type1 fonty pod GPL - zkusenosti

xmail listy ric.linux na os3.os.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Srpen 31 09:20:49 CEST 2000

Dobrý den

Radim Gelner:

XFree Type1 fonty rastrovat umi. Z principu nebudou Type1 fonty
vypadat na obrazovce nikdy tak dobre jako Truetypy, ale presto je
kvalita velmi dobra.

Po instalaci fontu a naslednem namapovani pisem Arial, Times New Roman
a Courier New jsem napriklad zaznamenal podstatne zlepseni zobrazovani
v Netscape Navigatoru.

Komentář:

Nevím v jakém rozlišení jste měl Xwindow spuštěno (řekl bych 1280x1024 nebo vyšší), protože na 800x600 to vypadá úplně horzně (nejhůře vypadá diakritika).
Ve vyšším rozlišení to nejspíše vypadá dobře - zkoušel jsem velikost 24 a u Paladina už bylo zobrazení ucházející, ale velikost 24 se opravdu nedá použít v rozlišení 800x600. Menší velikosti vypadaly blbě.

Pavel Kantovský:

V principu staci rasterizer obsazeny v X11 (potazmo i v XFree86). Co se
tyce kvality...the beauty is in the beholder's eye, ale zmineny Type1
rasterizer nepatri k uplne nejlepsim v pripade, ze ma vysledek skoncit na
zarizeni s velmi malym rozlisenim (obrazovka). Dobrovolnici, kteri by to
chteli zlepsit, mohou zkusit 1. pripojit se k vyvoji FreeType 2 a
adaptovat autohinter, aby fungoval dobre i bez antialiasingu, 2. pripojit
se k vyvoji X11/XFree86 a dodelat zobrazovani antialisovanych fontu.

Komentář:

Nyní když jsem vyzkoušel ty Type1 fonty na obrazovce jsem pochopil asi tak 1/2 roku staré oznámení, že myslím se Stampede Linuxem se dodává komerční rasterizer na Type1 fonty - ten co je v Xfree je pro 75dpi nepoužitelný.

Komentáře: Richard Šputa