Linux Router Project 2.9.8 a ipfwadm

Roman Kolbábek rkolbabek na volny.cz
Pondělí Prosinec 4 06:17:09 CET 2000

Preji pekny den.

Provozuji vcelku bez problemu LRP 2.9.4 s jadrem 2.0.36 a v
soucasne chvili se snazim prejit na novejsi LRP 2.9.8 s
jadrem 2.2.16.

Ve sve stare verzi pouzivam pro filtrovani paketu prikaz
ipfwadm a pro mapovani portu prikaz ipportfw a vse pracuje
tak jak ma.

V nove verzi prikaz ipportfw uplne chybel, tak jsem tam
nakopiroval ten z verze 2.9.4 a nyni se to chova takto:

"ipfwadm -I -f" vypise
"ipfwadm: setsockopt failed: Protocol not available"

"ipportfw -A -t odkud/port -R kam/port" vypise totez

prikaz "ipfwadm -I -l -n" by mel vypsat nastavena pravidla a
odezva je
"ipfwadm: cennot open file /proc/net/ip_input" a ten soubor
tam opravdu chybi. (Ve verzi 2.9.4 jsem ho nasel, ale byl
prazdny)

Chtel bych ipfwadm pouzivat, dokud to spolehlive nepojede a
teprve potom prejit na ipchains.

Vi nekdo v cem delam chybu ? Nebo proste ipfwadm na novem
jadre nejede ?

S tim souvisi dva dalsi dotazy:
- Je nekde k sehnani pekny cesky popis prikazu ipchains ?
Ipfwadm je pekne popsany v knize "Linux v kostce", ale o
ipchains tam neni ani radka.
- Neexistuje nejaky programek, ktery by prikaz ipfwadm
"prekopal" na ipchains ?

Dekuji

--
Kolbis