IMAP disconnected use + mutt - delší

Roman Rohr Roman.Rohr na uhk.cz
Pondělí Prosinec 4 18:33:24 CET 2000

Dobrý den.

Stručně:

Na stránce http://www.imap.org/products/single.msql?Record=239 se píše, že
mutt sice disconected use IMAP neumí, ale může na to používat externí
utility. Nevíte o takových utilitách? Prohledal jsem vše, co znám, ale
nenašel jsem nic.

Nyní podrobněji:

Jde mi o to, abych si mohl stáhnout poštu na svůj note, kde bych ji chtěl
číst, odpovídat, označovat pro mazání atd. Zároveň bych chtěl, abych si
svoji poštu mohl nezávisle číst na Internetu, například když nechám note
doma. Maily bych chtěl synchronizovat všechny, ne pouze nejdříve stáhnout
hlavičky a pak vybírat, které chci celé.

Uvažoval jsem o tom, že bych mohl mít mail v maildir nebo MH folderech na
serveru i na notebooku, které by šly synchronizovat, ale problém vznikne,
pokud budu na pomalé lince (modem, GSM), kde pro mě bude nepřijatelné
přenášet celý mail jenom proto, že jsem ho označil jako přečtený.

Proto se mi zdá, že je pro tu synchronizaci potřeba mít na druhé straně
nějaký server (myslím sw), kterému řeknu "označ mail <id> jako přečtený,
smaž mail <id>, dej mi seznam nových mailů, atd. Právě toto IMAP umí, takže
bych ho na to chtěl použít. Na www.imap.org tomu říkají "disconnected use".
Několik klientů to podporuje, ale já bych rád používal mutt, protože
splňuje všechny moje představy o maileru. Potřeboval bych tedy nějaký
spojovací článek mezi mutt a IMAPd, který ten disconnected use zajistí.

Informace o mutt na www.imap.org sice nejsou nejnovější, ale po prozkoumání
dokumentace mutt mám dojem, že disconnected use mutt stále přímo
nepodporuje. Úloha by šla snadno převést na problém synchronizace dvou IMAP
složek s podsložkami (na notebooku bych rozjel IMAP a synchronizoval mezi
dvěma IMAP servery). Ale ani na toto jsem nic nenašel.

Nevíte někdo o něčem? Uvažoval jsem i o tom, že bych něco mohl napsat, zdá
se mi, že by to mohlo být zvládnutelné, ale raději bych použil již něco
hotového a případně přiložil ruku k dílu tam.

Dík, že jste dočetli až sem a předem děkuji za případné nápady.

Roman Rohr