Error in loading shared lib & distribuce & udrzba

Petr Spevacek pes na elvie.cz
Úterý Prosinec 5 13:18:13 CET 2000

Ahojky,

Mam Slackware 7.0 a ac jsem zacatecnik, tak nejsem lamerskej zacatecnik (uz ta zvolena distribuce o necem svedci). V prubehu boje s Linuxem se vyskytly nejaky problemy, na ktery ani cteni vsech zdroju nestacilo, tak pokud by nekdo neco vedel, pokuste se mi prosim odpovedet. Holt chce to asi *zkusenost*, ktera se dostavi az s casem :)

1] Kdyz jsem nastavoval PPP, nevim jak, najednou mi to zacalo pri pokusu o spusteni cehokoliv hlasit

./libnss_nisplus-2.1.3.so: error in loading shared libraries: /lib.libx.so.6: symbol _dl_initial_searchlist, version GLIBC_2.1 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference

protoze neslo spustit vubec nic, pocitac jsem vypnul/zapnul a uz to slo. Ale cim to mohlo byt? Posledni spusteny program byl mozna pppsetup... Zajima me pravdepodobna pricina...

2] Ten Slackware jsem zvolil po zkouseni RedHata, u kteryho mi ale krute vadi, ze kdyz pri instalaci nic nezaskrtnu, presto ma kolem 150MB. Veci jako linuxconf 20MB, nejaky knihovny kvuli kompatibilite 50MB apod. vubec nepotrebuju.
Nevi nekdo o nejake pomerne male distribuci, ktera by mela nejakej nastroj na spravu balicku (nejlepe RPM) a zaroven nebyla tak rozlezla?
Doufam ze odpoved neni: Az se s tim vic naucis, sam si to promaznes :)

3] To souvisi i s druhym dotazem. Jak mam ten system nejak rozumne spravovat? Kdyz si instaluju nejaky veci ze zdrojaku, jak si mam udrzet prehled kam se vsechno podelo? Protoze jsem limitovan mistem, nemuzu udrzovat na disku vsechny zdrojaky. Jak mam potom delat upgrady, kdyz nova verze se instaluje treba jinam (/usr/bin, /usr/sbin, totez /usr/local). Fakt jsem nikde nenasel nejakej priklad. Dost mi chybi dokumentace pro lidi, kteri uz nejsou totalni zacatecnici a zaroven nejsou ani Linux guru :(
Pripada mi, ze co nainstaluju pomoci make install, uz nikdy nikdo nedohleda (vypsat si log maku, kam se co dava a pak jit rucne soubor po souboru se mi nezda jako reseni - leda napsat nejakej skript)
Zatim jsem to vyresil tak, ze mam na na jinym (lepsim) pocitaci pod VMWare nainstalovanej system, kde kompiluju programy a mam je tam porad a na pocitaci s malo mistem mam jenom make a to VMWare namountuju pres NFS a dam make install. Ten nekompiluje (protoze neni co) a jenom vsechno rozkopiruje kam ma. Ale asi by to slo nejak jinak? Muze treba make udelat primo nejakej instalacni balicek?

BTW - ten vmware je super! Hlavne pro zacatecnika. Daji se vyzkouset instalace nanecisto - obcas se mi stane, ze mam treba zaroven nainstalovany i tri systemy. Skoda, ze je jenom na 30 dni, nema nekdo zkusenost s http://www.plex86.org/ ??

4] Cim muze byt zpusobena hlaska pri bootu, presne nevim jeji zneni, ale je to neco o tom, ze neni mozne vyridit pozadavek kernelu o swapnuti. Pak to jeste vysype nekolik obrazovek vypisu registru, stacku, pameti a kdoviceho a kous. Pritom swap mam nahozenej je i rozumne velkej (2x pamet).

To snad zatim staci. Dekuju za kazdou odpoved (a radu)

Petr

p.s. jestli radky tohodle mejlu budou dlouuuhy, nezabijejte me prosim. Pouzivam z ruznych duvodu web based rozhranni.