Abit KT7-RAID100 a rychlost disku

Jakub Urban buba na orlicko.cz
Středa Prosinec 6 23:19:42 CET 2000

zdravim

tak s jadrem 2.4 jede HPT radic na teto desce bez problemu, no skoro -
viz. dale

protoze mam k dispozici dva shodne disky IBM ATA100 30GB, tak jsem
trosku zkousel jejich rychlosti a vysledky me trosku zmatly

prvni disk -disk1 -byl pripojen pres integrovany IDE radic na desce
(UDMA66)
a druhy disk - disk2 -pres radic HPT (UDMA100)

oba disky jsou stejne rozdelene, stejne nafomatovane a partisny (hda5 a
hde5) na kterych jsem provadel testy obsahuji stejna data, jejich
velikost je 25GB a byly prazdne

DISK1
po nastaveni  parametru hdparm -X66 -m16 -u1 -d1 -c3 /dev/hda
hdparm -t /dev/hda  ... 22 MB/s
hdparm -t /dev/hda5 .. 27 MB/s

1.otazka proc ten rozdil?

DISK02
po nastaveni  parametru hdparm -X69 -m16 -u1 -d1 -c3 /dev/hde
hdparm -t /dev/hde  ... 27 MB/s
hdparm -t /dev/hde5 .. 35 MB/s

2. otazka jaky je rozdil mezi modem udma2 (disk1) a udma5 (disk2)

takze to vypadalo ze disk pripojeny pres radic HPT bude pracovat
rychleji, ale ja jsem se snazil otestovat i rychlost zapisu a taky me
vysledky nemile prekvapili

pracoval jsem se 100MB souborem, ktery jsem vytvoril ze souboru
/proc/kcore, JEDINY TEST pri kterem byl rychlejsi disk2 byl zapis z
RAM->HDD (tim myslim dd if=/proc/kcore of=soubor na disku) vsechny dalsi
testy cteni a zapisu na disk ( pomoci cat, cp, dd, tar, utar) dopadly ve
prospech disku 1, v pripade pouziti cp na 100M soubor byly casy pro
disk1 kolem 5s, kdezto pro disk2 11s !!!!

3. otazka. Je mozne a pokud ano cim je to zpusobe, ze disk pripojeny
pres rychlejsi rozhrani je pri soucasnem cteni a zapisu pomalejsi? Nebo
jsem jenom pouzil spatne metody na mereni rychlosti disku? Nemam s tim
zadne zkusenosti a tak budu rad kdyz mi nekdo poradi a rekne co jsem
delal blbe a jak se to vlastne ma testovat.

4.otazka. Jaky je nejvhodnejis zpusob testovani rychlosti HDD? Je na to
nejakej bechmarkovej programek? Nebo neco co skutecne otestuje rychlost
cteni a zapisu na disk?

diky jakub urban