jaky filesystem pro soubory >10G & RH6.2?

Roman Rohr Roman.Rohr na uhk.cz
Čtvrtek Prosinec 7 00:30:56 CET 2000

On Wed, Dec 06, 2000 at 11:05:47AM +0100, Jan Marek wrote:

> Ja bych se tedy Yenyi zastal: rekl bych, ze si proste vsimnul
> (stejne jako asi mnoho jinych), ze si SuSE dela z konference
> bezplatnou reklamu (nebo ze by SuSE alespon sponzorsky podporila
> CZLUG?). Rekl bych, ze naopak byl velmi trpelivy, nez se ozval.

Když už se tu plácá, tak se taky přidám. To není myšleno konkrétně proti
někomu. Je to místo OT: v subjektu.

1. Byl tady vznešen dotaz (na >10GB sobory) a PJ ho odpověděl a uvedl, že
některé distribuce mají tento patch v sobě. Kdybyste nevěděl, že PJ je
placen SuSE, tak by na tom asi nic špatného nebylo, takových doporučení je
v konferenci pár každý den. Kdyby PJ odpověděl RH Enterprise Edition, bylo
by to OK?

2. Já bych naopak za komerci považoval Yenyovu odpověď. PJ do své odpovědi
připojil přidanou hodnotu (informaci o tom, co je vlastně potřeba a jak si
poradit pokud nepoužívám SuSE. Proč Yenyova odpověď nešla mimo konferenci?
Není divné, že sám správce konference zakládá flame war? Pozn. Nevím,
jestli je PJ placen za svoji činnost v této konferenci.

3. Co je špatného na tom, že SuSE platí člověka, který odpovídá v
uživatelské konferenci na dotazy a při tom vhodně zmíní odkaz na svého
chlebodárce? Byl jsem na LinuxHall v roce 1999, kde se právě po takové
podpoře ze strany distributorů volalo.

Vůbec je otázka, jestli nenastal vhodný čas na vytvoření nové konference.
Umím si představit, že SuSE bude sponzorovat provoz otevřené konference, ve
které se bude bez _afektů_ odpovídat na začátečnické dotazy. V každém
třetím mailu bude slovo SuSE (nebo třeba 2 řádky na konci mailu jako tady),
ale informace si z toho uživatel vezme. Začátečníci se budou klidně ptát,
možná, že to pro rozšíření Linuxu v našich krajích bude znamenat víc, než
cokoliv jiného. Takže prospěch by z toho mohl mít i CZLUG.

Roman Rohr