Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Martin Koníček martin.konicek na atlas.cz
Neděle Prosinec 10 13:50:39 CET 2000

Ahojky vsihni.
Pred nedavnem jsem se rozhodl nainstalovat si Redhat Linux (XWindow+GNome)
na mem PC CPU 500 MHz a RAM 64 MB.
Celkem slusne mi zde behaji windows, akorat padaj a otravujou blbostma jako
jsou treba systemove prostredky (omlouvam se Linuxakum, ktteri nerozumi
pojmu nedostatek systemovych prostredku, je to proste velky bug ve windows,
ktery limituje spusteni vetsiho mnozstvi programu pri jakkekoliv ram a
dostatku mista na disku).
Proto jsem prave chtel prejit na linux. Po instalaci (presneji podruhe,
instalator od redhatu jaksi pozapomel na to, ze k prostredi kde je potreba
XWindow) na tabulku fat32 a spusteni s diskety mi Linux v grafice (ktera
fungovala opravdu hrozne) sel strasne pomalu, kurzor se sekal disk piskal
(na to je pry patch, ktery nataktujuje linuxove hodiny na 17 Hz misto jeho
100 Hz) a cely system jel strasne pomalu.
Mohl by mi nekdo vysvetlit, jestli je na trhu linuxu neco rychlejsiho jak
windows a stabilnejsiho a pokud mozno s jednoduchou instalci. Videl jsem u
kamose Suse Linux a bylo to to same, pak tam byl Corel Linux, ktery snad ani
nevi co je to drag&drop ?!
Ma otazka teda zni, jestli se to da rozbehat na velke rychlosti a zbavit se
toho pitomiho prihlasovani, ktere otravuje.

Kopie odpovedi posilejte prosim na muj mail !!!

Diky
--

Martin Konicek