Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Neděle Prosinec 10 16:32:57 CET 2000

On Sun, Dec 10, 2000 at 01:50:39PM +0100, Martin Koníček wrote:
> Proto jsem prave chtel prejit na linux. Po instalaci (presneji podruhe,
> instalator od redhatu jaksi pozapomel na to, ze k prostredi kde je potreba
> XWindow)

Tohle byla na 99% vase chyba a ne instalatoru. (Anebo nam _presne_
popiste, co jste pri te instalaci zadaval a co _presne_ ten instalator
udelal spatne).

> na tabulku fat32 a spusteni s diskety

Z diskety? A proc jste to instaloval na fat32? Kdyz vas zajima rychlost,
tak nedelejte takove ptakoviny a nainstalujte to na ext2 a eventualne
zkuste reiserfs (coz by melo byt jednodussi se SuSE, ale principialne to
lze s libovolnou dostatecne aktualni distribuci (+-1 rok)).

> mi Linux v grafice (ktera fungovala opravdu hrozne) sel strasne
> pomalu, kurzor se sekal

Bud mate vadny/nekompatibilni hardware, nebo mate spatne nakonfigurovan
X server.

> disk piskal (na to je pry patch, ktery nataktujuje linuxove hodiny na
> 17 Hz misto jeho 100 Hz)

Na to zapomente. Teda jestli chcete, tak si muzete hrat s RTLinuxem
(www.rtlinux.org), ale (pri vsi ucte) pochybuju, ze to budete umet
nainstalovat a ze s tim budete podstatne spokojenejsi, nez s "normalnim"
jadrem.

> a cely system jel strasne pomalu.

e?

> Mohl by mi nekdo vysvetlit, jestli je na trhu linuxu neco rychlejsiho jak
> windows a stabilnejsiho a pokud mozno s jednoduchou instalci.

A vy si myslite, ze my pouzivame to, co je pomalejsi a mene stabilni nez
Windows? Jednoduchou instalaci maji dnes uz vsechny mainstreamove Linuxy
(Red Hat, SuSE, Debian, Mandrake ...).

> Videl jsem u kamose Suse Linux a bylo to to same

Jak "to same" ? Kamos je "stejny lamer"? ;-)

> pak tam byl Corel Linux, ktery snad ani nevi co je to drag&drop ?!

XFree86 "vi", co je to drag'n'drop ...

BTW, takze vam jde navic mimo te rychlosti, stability, jednoduchosti
instalace jeste take o drag'n'drop ? Jestli ono vam nakonec nepujde i o
MS IE a MS Office ...

> Ma otazka teda zni, jestli se to da rozbehat na velke rychlosti a zbavit se
> toho pitomiho prihlasovani, ktere otravuje.

Me ani tak moc neotravuje, ze se do systemu nemuze jen tak nekdo
prihlasit ... :)

(Navod na to, jak to nastavit, aby se clovek "nemusel prihlasovat" jiz
touto konferenci nekolikrat prosel, bud si to najdete v archivu, anebo
po pochopeni zakladu toho, jak to v Linuxu chodi, to zvladnete nastavit
sam ...)

> Kopie odpovedi posilejte prosim na muj mail !!!

OK (Martin.Konicek na atlas.cz)

Preji hezky den

P.S. Jestli vam muzu dat osobni radu ... kdyz zustanete u Windows,
usetrite si mnoho "zbytecne" prace.

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//