Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Radek.Vybiral na vsb.cz Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Prosinec 11 00:49:52 CET 2000

On Sun, 10 Dec 2000, Martin Macok wrote:

> To jsem si drive take myslel, nez jsem si po vyladeni systemu (P150,
> jeden disk Seagate 2GB, druhej disk Western Digital Caviar 850MB)
> vylepsil rychlost prenosu mezi disky z 500kB/s na 900kB/s. Stejny efekt
> to ma i pri sitovem prenosu (disky to stihaj cist/zapisovat, takze z 500
> kB/s mi to ted pres FTP beha az na tech 900kB/s upload/download)
>
> (Zapnul jsem DMA rezim a takove to cteni dat napred ...)

Taky mě to překvapilo, že ani u RH 7.0 nebo Mandrake 7.2 nejsou ještě
nastaveny rozumné hodnoty pro daný disk po startu systému. Nevím to jistě,
ale kernel verze 2.4 už by toto měl řešit. Je to pravda, ja 2.4
neprovozuju?

Příklad: črstvě nainstalovaný RH 7.0 + Update měl po hdparm /dev/hda
všechny volby vypnuty, když jsem zadal -u1 -c3 -d1 -m16 tak se ten
disk zrychlil 3X!!! A to je sakra znát. Disk byl nějaký poslední Seagate,
30 GB.

R.V.