Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Pondělí Prosinec 11 01:55:30 CET 2000

On Mon, 11 Dec 2000 Radek.Vybiral na vsb.cz wrote:

> Taky mě to překvapilo, že ani u RH 7.0 nebo Mandrake 7.2 nejsou ještě
> nastaveny rozumné hodnoty pro daný disk po startu systému. Nevím to jistě,
> ale kernel verze 2.4 už by toto měl řešit. Je to pravda, ja 2.4
> neprovozuju?

Ono spis jde o to, ze by to nemuselo u nekterych uzivatelu ani nabehnout
(napr. mne tu nechodi nektere Seagaty a WD na nekterych deskach s DMA -
proste se to sekne). Proto je lepsi nechat to konzervativni. Pokud se
jadro o takove veci bude starat samo (napr. automaticky fallback pri
neuspechu), tak to jiste bude overene mnoha temer profesionalnimi testery
v konferenci linux-kernel a nebude duvod tomu neverit. Jinak je to dost
sazka do loterie....

> Příklad: črstvě nainstalovaný RH 7.0 + Update měl po hdparm /dev/hda
> všechny volby vypnuty, když jsem zadal -u1 -c3 -d1 -m16 tak se ten
> disk zrychlil 3X!!! A to je sakra znát. Disk byl nějaký poslední Seagate,
> 30 GB.

No, ted jde jeste o to, zda to bude i 3x v realnem provozu :-)

Jinak v RH 7.0 je soubor /etc/sysconfig/harddisks, ktery slouzi k
nastavovani disku, takze nejaka ta snaha tady je :-)

--
                        Milan Kerslager