Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Pondělí Prosinec 11 07:15:15 CET 2000

   From: Radek.Vybiral na vsb.cz
   Date: Mon, 11 Dec 2000 00:49:52 +0100 (CET)

Ahoj,

   > Taky mě to překvapilo, že ani u RH 7.0 nebo Mandrake 7.2 nejsou ještě
   > nastaveny rozumné hodnoty pro daný disk po startu systému. Nevím to jistě,
   > ale kernel verze 2.4 už by toto měl řešit. Je to pravda, ja 2.4
   > neprovozuju?

problém není v tom, že by to nešlo. Stačí se zamyslet a říct si, proč to
asi není povoleno - vždyť je to tak jednoduché. Problém je v tom, že
některé základní desky to ne zcela dobře snášejí apod.

Některé distribuce ale poskytují nástroje, jak DMA zapnout
systémově. Např. distribuce Red Hat Linux 7.0 obsahuje v rc.sysinit
následující kód:

# Turn on harddisk optimization
if [ -f /etc/sysconfig/harddisks ]  && [ -x /sbin/hdparm ]; then
   action "Setting hard drive parameters for hd$i: "  /sbin/hdparm $HDFLAGS /dev/hd$i
fi

Tedy záleží na nastavení v /etc/sysconfig/harddisks.

Distribuce SuSE Linux 7.0 obsahuje podobný kód v /sbin/init.d/idedma, který
se zapíná v /etc/rc.config (START_IDEDMA) a konfiguruje v souboru
/etc/rc.config.d/idedma.rc.config.
--
Pavel Janík ml.
Pavel na Janik.cz