Rychlost Linuxu vs Ms Windows

Aleš_Tošovský tosovsky na lesopo.cz
Pondělí Prosinec 11 09:47:41 CET 2000

Sunday, December 10, 2000, 1:50:39 PM, Martin Koníček <martin.konicek na atlas.cz> wrote:
> na mem PC CPU 500 MHz a RAM 64 MB.
> Celkem slusne mi zde behaji windows,
Jaká verze ? Jestli to je 98 nebo 2000, tak se mi nezdá pravděpodobné,
že by linux byl pomalejší.

> tabulku fat32 a spusteni s diskety
Myslím, že není dobrý nápad instalovat na fat32. Nevyužil jste náhodou
té funkce, kdy se linux instaluje na fat do jednoho velkého souboru ?
Pokud vím, tak tato funkce je *pouze* pro vyzkoušení a pro normální
provoz se naprosto nehodí.
Pokud se bojíte přechodu, můžete mít klidně na počítači linux s
windowsama (nebo i s něčím jiným) dohromady.
K tomu ale musíte rozdělit disk a použít nějaký zavaděč, který bude
při startu mezi nimi přepínat. To dokáže buď přímo Lilo z linuxu nebo
můžete zvolit i jiné programy (mně perfektně funguje XOSL).
Při rozdělování disku ale musíte **přesně** vědět co děláte, nebo
se rozlučte se svými daty.

> ...mi Linux v grafice (ktera fungovala opravdu hrozne)
Musíte napsat, co myslíte tím "v grafice". Typ grafické karty ?
Zkoušel jste konfiturovat Xserver ? .....

> sel strasne pomalu,
> jestli je na trhu linuxu neco rychlejsiho jak windows a
> stabilnejsiho ...
Já mám Red Hat 6.2 s KDE2 a zdá se mi to rychlejší i stabilnější,
tak nevím...

> Ma otazka teda zni, jestli se to da rozbehat na velke rychlosti
> a zbavit se toho pitomiho prihlasovani, ktere otravuje.

Rozběhat se to určitě dá. Jen se musíte trochu snažit.

Přihlašování se zbavit můžete. V archivu konference, který najdete
na adrese http://www.linux.cz/lists/archive/linux/ to už proběhlo.
Ale je to samozřejmě otázka Vašeho pohledu na bezpečnost počítače
a dat, která na něm máte uložena.

Dovoluji si doporučit přečtení instalační příručky a jiných dostupných
zdrojů. Nicméně nemyslím si, že je pravda, že byste musel rok studovat
v manuálech abyste mohl používat linux jako desktop.

--
zdravím

Aleš Tošovský
------
Některé (zdaleka ne všechny) linuxové informační zdroje :
http://www.linux.cz
http://www.root.cz (vychází seriál pro začátečníky)
http://www.penguin.cz
http://www.linuxworld.cz