Zdrojaky KDE2

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Pondělí Prosinec 11 11:07:00 CET 2000

Lubos Lunak <l.lunak na sh.cvut.cz> wrote:

> Martin Edlman edlman na fortech.cz on 8 Dec 2000 10:04:31 +0100 wrote:

> coz je dneska ~1500Kc s DPH ? Jsem schvalne zkusil WM u sebe nainstalovat a
> spustit, a ciste KDE2 ma proti cistemu WM 10MB navic, coz me tedy nevytrhne.
>  A schvalne co za tehle 10MB pameti mam navic : Vim, jak co pouzivat,
> protoze uz jsem to kdysi kdesi videl ( MS Windows, Apple ), a je evidentni,
> ze jsem v zivote NextStep nevidel, protoze ve WM je pro me problem i
> zjistit, jak spustit dalsi terminal - myslim, ze tohle je pro dost lidi
> dobry duvod.
> [...]

Myslim, ze tu dochazi k mateni pojmu. Na co myslite, kdyz rikate desktop?
Window Maker a kicker (nebo (gnome)panel) to pro Vas neni desktop?
KDE a GNOME jsou predevsim widget sets, tzn. jejich hlavnim ukolem je davat
uniformni vzhled aplikacim a usetrit jak programatorovi tak uzivatelum
praci (zkuste si neco napsat primo nad xlibem). Jestli pouzijete kwin,
Sawfish, Enlightenment ci Window Maker to uz je prece jedno. Takze
proc si nepustit WM + kicker + konqueror, pokud Vam nevadi, ze budete
na stejnem zatizeni systemovych prostredku jako pri inicializaci
skriptem startkde. Neni samozrejme pravdou, ze by z Window Makeru
musely byt spousteny jen ciste X aplikace (co je to cista X aplikace?
aplikace vyuzivajici jen xlib? - to neni ani netscape a tech par co
nevyuziva ani Xt Intrinsics jsou vetsinou Window Manageri), i kdyz
po spusteni aplikaci vyuzivajicich kde, nebo gnome jsou nutne urcite
inicializace techto prostredi, ale to je nutne u vsech konfirurovatelnych
WS.

S pozdravem

Mila Kuchta