Zdrojaky KDE2

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Pátek Prosinec 8 13:41:22 CET 2000

Martin Edlman edlman na fortech.cz on 8 Dec 2000 10:04:31 +0100 wrote:

[snip]

> [...]
> GNOME (to uz bylo dost nesnesitelny), ted mam Window Maker a nic mi
> nechybi - je to rychly, maly, nenarocny, flexibilni, vyborne
> konfigurovatelny, je pro to rada vybornych appletu, ktery v KDE ani
> GNOME nejsou (pokud jsem stacil porovnavat).
> Vykon pocitace si setrim pro aplikace ne pro desktop. Na mym pocitaci
> jeste prezivaj Windows 98 a kdyby byly 3.11 jeste dnes pouzitelny, tak
> je tam mam, protoze 95/98/NT/2000 jsou zas jen zrouti systemu. A kupovat
> si drahej HW jen kvuli tomu, abych byl schopnej si pustit desktop? Co to

 Drahy HW ? Desktop moc narocny na CPU neni, takze tim urcite myslite
rekneme 32MB RAM, no dobre, placneme se pres kapsu a bude to rovnou 64MB,
coz je dneska ~1500Kc s DPH ? Jsem schvalne zkusil WM u sebe nainstalovat a
spustit, a ciste KDE2 ma proti cistemu WM 10MB navic, coz me tedy nevytrhne.
 A schvalne co za tehle 10MB pameti mam navic : Vim, jak co pouzivat,
protoze uz jsem to kdysi kdesi videl ( MS Windows, Apple ), a je evidentni,
ze jsem v zivote NextStep nevidel, protoze ve WM je pro me problem i
zjistit, jak spustit dalsi terminal - myslim, ze tohle je pro dost lidi
dobry duvod.
 Ale cisty desktop je samozrejme dost nanic, takze si pustim reknem
4xKonsole, KNode abych mohl tohle napsat ( z nejakeho duvodu textove
aplikace typu tin nesnasim ) a jeste Konqueror, abych na www.kde.org nasel
misto, kde je vypsano, proc jde KDE tak skvele ( preci jen, kdyz s tim
delam denne, nejak si tech vyhod nevsimam ). Ted uz je to s tou pameti
horsi, jsem na tom o celych 30MB hur nez cisty WM ( ~10 dela Konqueror ),
no a porovnano proti WM bezicimu stejne aplikace to je ... a sakra, on WM
zadne aplikace nema, on je to jen window manager, ktery dela i vic, nez se
jen stara o okna. Takze se samozrejme musi pouzit obycejne X aplikace, nebo
rekneme Gtk, Tk a kdovijake aplikace, ktere nejsou pro zadny ten osklivy
prerostly desktop.
 No a co ja za tech rekneme 1-2MB navic za spustene aplikace dostanu
odmenou ? ( Navic, ta "nenazranost" KDE je castecne zpusobena i tim, ze kod
vygenerovany z C++ na tom dneska neni zrovna nejlepe, doufam, ze az bude
gcc 3.0, ze se to uz obejde bez tech ruznych fint typu -fno-exceptions nebo
kdeinit ). Takze, jake jsou tedy vyhody :
- Vsechny aplikace se chovaji v ramci moznosti stejne, Ctrl+F je vsude
hledani, Ctrl+Q je vsude konec, u vsech je F1 help, ktery vypada stejne.
Zkousim si predstavit odpovidajici WM session - pocitam, ze kazda aplikace
vypada jinak, chova se jinak a ctvrtka tech aplikaci je textovych - no
jestli tohle nekomu vyhovuje, me ne.
- Napsat novou aplikaci, ktera umi vsechny tyhle standardni veci, je dost
jednoduche, protoze od toho tam jsou ty knihovny - KDE nebo GNOME nejsou
jen ta okenka a panelky, ale jsou take soubor ruznych standardu
- Ke KDE bych se odvazil pustit i svoji sestru, nebo jine lidi, kteri
pocitacum nerozumi, protoze ten nejaky zaklad bych za chvili vysvetlil -
ale trapit nekoho takoveho treba WM, to bych asi nedopadlo dobre
- bla bla bla co ja vim, to by me musel nekdo na delsi chvili posadit k
necemu, kde nic na urovni KDE neni, to by pak ze me vyhody KDE padaly jak
na bezicim pasu

A nakonec, kdyz nechapete, proc nekdo potrebuje desktop a ne jen WM, tak to
nechapejte dal. Taky si o teorii relativity myslim, ze je to naprosta
blbost, a netrapim tim okoli. Kdyz to tem, kteri to potrebuji, funguje k
jejich spokojenosti, asi s tim problem nemaji. Takze jestli me chcete
presvedcit, ze neco z toho napsaneho nahore neni tak, jak si myslim,
netrapte se s psanim a vysvetlovanim - stejne bych to nechapal. Zkratka
nekdo si setri vykon pocitace pro aplikace misto pro desktop, a nekdo si
setri nervy a cas pro samotne pouzivani pocitace misto pro jeho
konfigurovani.

> Edas

 Lubos Lunak
 l.lunak na email.cz     http://dforce.sh.cvut.cz/~seli