VNC a X windows

ivop na regionet.cz ivop na regionet.cz
Úterý Prosinec 12 12:37:52 CET 2000

Pavel Satny wrote:

> Zdravim,
>
> mam pocit ze by to nemel byt problem. Na masine, ktera pobezi jako
> server
> je potreba nastartovat Xvnc server. Jako display mu date ten, na kterem
> bezite Xsession (pravdepodobne :0.0). Dale mu vnutite volbu -shared
> nebo --shared a nastavite password.
>
> Potom na klientske masine je potreba pustit vncviewer s volbou shared.
> Docilite tim toto:
>
> ** Budete videt presne to co je na serveru
> ** Budete se se serverem tahat o mys a klavesnici
> ** Pokud bude spusteny kient, stane se ta session na serveru
> [...]

Taky zdravim,

snazim se popsany zpusob rozbehat, ale neni mi to uplne jasne:

znamena to, ze si normalne pustim X server (run-level 5)
a "v grafice" se priloguji; potom z okna spustim s vhodnymi
parametry Xvnc (Xvnc :0.0 -alwaysshared ... to ale nechodi)
a on bude exportovat (sdilet) aktualni X seanci ?
To je stav, ktereho bych chtel dosahnout, nicmene se mi to nedari.
Anebo tim X serverem musi byt Xvnc primo (nikoliv tedy XFree86) ?
Tedy na te masine pojedou X servery dva, jeden realny (sahajici
na graf. kartu, mys, kbd) a druhy virtualni. V tomto rezimu
vnc rozjet umim (X->X i Windows, Windows -> X i Windows).

ip
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz