Pomale X na notebooku

jiri.rambousek na veba.cz jiri.rambousek na veba.cz
Čtvrtek Prosinec 14 07:02:33 CET 2000

> poradte mi prosim jak zrychlit beh notebooku v X. Moje konfigurace: AMD
333
> K6/2 3D now, RAM 64MB, S3 Virge MX+ 4MB, 4.3 GB HDD, 64MB swap partition
> na tom RH 6.2CZ KDE desktop. Rozchodil jsem vse co jsem potreboval, ale
> rychlost X je nekdy zalostna. Napr. Netscape a SOffice dohromady nejde.
Kde
> muzou byt nejvetsi stavidla rychlosti?

> A muzete nam ozrejmit, jakym zpusobem jste prisel na to, ze to je pomale?
> S cim jste to porovnaval?

Ze je to pomale jsem prisel prostym srovnanim běhu stejnych (Netscape,
SOffice for W) aplikaci pod W98SE. Drive jsem mel na disku W95OSR a ty byly
v behu na tomto NB rekl bych o rad rychlejsi nez nyni RH 6.2CZ. Pravdou je,
ze jsem mel Billa odladeneho na urovni registru a zbaveveho nepotrebneho
balastu. Tim nechci rict, ze jsou W95/98 lepsi. Spis proste neumim linux
vyladit tak, aby bezel rychleji, a proto jsem poslal dotaz do teto
konference.

> Co znamena ve Vasem zargonu ze Netscape a SOffice dohromady nejde?

V mem zargonu to proste znamena, ze pokud mam spusteny Nscape a chci jeste
spustit SOffice, dockam se radove za minuty (pokud se dockam). Chcete li
tedy jinymi slovy - multitasking.

> Pokud si kazda z techto aplikaci narokuje hodne pameti, pak se nelze cemu
> divit. Ale provozovat se to da, o rychlosti se ale mluvit neda.

Vite o nejake adekvatni nahrade za Ntscape a SOffice, ktera bude umet cesky
a nebude tak narocna na pamet? (vim, ze nejjednodussi je pridat pamet, ale
v pripade meho notebooku to znamena zbavit se 32 MB modulu, ktery tam mam a
za 6000 Kc bez DPH prikoupit 64 MB RAM a tim za tuto cenu povysit na 96MB.
Myslim, ze by to bylo proti filozofii pouzivani linuxu - system zadarmo,
ale nutno investovat do upgrade hardwaru).

> Jinak obecne plati, ze grafika S3 nebrat, ovsem v notebooku to nelze
> vymenit.

Je to tak. Moje X pouzivaji SVGA server, i kdyz server pro S3 existuje
(ovsem nefunkcni).

Dekuji za nazory.

JR