Ale no tak lidi...

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Pátek Prosinec 15 08:03:51 CET 2000

> Ptal sem se tu, jakej proxy server je v Suse7, nerikejte mi, ze to
> nikdo nemate nainstalovany.... a taky sem chtel vedet, jakej program se
> v linuxu pouziva pro firewall... to mi nemuzete na takhle jednoduchou
> otazku napsat jednoradkovou odpoved? Potreboval bych to vedet pokud
> mozno jeste v tomhle, nebo alespon v pristim mileniu...

> Cauky
                                                  Honza đB-Q

Jen aby nedoslo k omylu. Veskere ipfwadm, ipchains a iptables nejsou
vlastne firewall, ale paketovy filtr. Paketovy filtr sice by mel byt
soucasti kazdeho firewallu, ale je to zkratka jen paketovy filtr.
Jako "aplikacni" firewally tu mame http proxy zvanou squid
http://squid.nlanr.net
dale pak TIS proxy server
http://www.tis.com/research/software
a SOCKS proxy server
http://www.socks.nec.com

O stavovych firewallech a analyzatorech paketu bohuzel nemam dostatecnou
dokumentaci. Doufam, ze nekdo prispeje do mlyna:-)

Michal Vymazal