Ale no tak lidi...

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Pátek Prosinec 15 09:19:49 CET 2000

> no ja mam dojem ze firevaly sa delia na dve velke skupiny.
> -paketove filtry / paketove firewally
> -proxy (http,ftp,smtp,SOCKS, .....) / aplykacne firewaly
> z inim nazorom som sa zatial nestretol az u vas.

Zkusim to upresnit
1. paketovy filtr
2. aplikacni firewall (napr. http proxy)
3. stavovy firewall
4. analyzator paketu

V bodech 3 a 4 jiz dela firewall urcitou "analyzu" paketu. Ovsem je to dost
diskutabilni.
Pak jsou jeste dalsi "vymozenosti" kdy firewall dokaze poznat, ktera sluzba
od klienta zada o spojeni (pomoci prideleneho ID uzivatele apod.). Vyuziva
to hojne sw typu groupware. Uz to tu proslo konferenci. Podminkou ovsem je,
ze tohle "predavani ID" klientska aplikace umi.

Michal Vymazal