Ale no tak lidi...

Pátek Prosinec 15 10:56:54 CET 2000

> soucasti kazdeho firewallu, ale je to zkratka jen paketovy filtr.
> Jako "aplikacni" firewally tu mame http proxy zvanou squid
> http://squid.nlanr.net

	Proboha pane Vymazal pochopil jste vubec funkci firewallu (obrane zdi)?
Co s touto zdi ma spolecneho squid, ktery je, jak jste spravne napsal
"aplikacni", ale nikoli firewall alebrz proxy server. Firewall ma
zabranit pruniku do nejake site pres pristupovy bod. Tim jeho funkce
konci, otazky co mohou lokalni uzivatele, jakym zpusobem mohou vyuzivat
zdroje apod. je otazka firemni (interni) politiky, kde sice soucasne
firewally mohou pomoci, protoze stavajici implementace umoznuje
obousmerne filtrovani paketu (tedy jednak z venku dovnitr, jednak
zevnitr ven), ale to jiz neni vec firewallu, ale definice toho, co
uzivatele smi a nesmi...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno