hadr link na adresar

Miloslav Trmac mirek na linux.localhost
Pondělí Prosinec 18 18:16:11 CET 2000

On 18 Dec 2000 11:17:33 +0100, AdaMcPetr <petr.adamek na antek.cz> wrote:
>Hm, tohle beru, s '..' adresarem by byl logicky problem, to jsem si
>neuvedomil. No ale teda jak by to vypadalo na systemu, ktery tohle
>umoznuje, jak definujete pojem "jak se k adresari doslo" to by
>znamenalo si to pamatovat per process, ne? Pak by ale asi  dost
>veci prestalo fungovat, ne? Se symlimkama  X/symlink/.. != X, ale
>aspon pro vsechny procesy, u hardlinku by X/abc/.. != X jen pro
>nektere procesy, pro jine ne, lepe receno X/abc/.. == X/abc/.. jen
>nekdy (podle toho jak jednotlive procesy k tomu adresari dosly).
> [...]
Plan 9 (http://plan9.bell-labs.com/plan9dist/) si ke kazdemu file
descriptoru v kernelu udrzuje uplnou cestu jako retezec znaku a '..'
pak nehleda v adresarich, ale v te ceste proste odmaze posledni polozku
od lomitka. Plan 9 ale umi jeste horsi veci, jako ze soubory v /bin,
/usr/bin a /usr/X11R6/bin jsou vsechny videt v /bin (takze by se
/usr/bin/X11 (obvykly symlink na ../X11R6/bin, tedy do /usr/X11R6/bin)
take objevil v /bin; pak zkuste hledat treba /bin/X11/..).
http://plan9.bell-labs.com/sys/doc/lexnames.html - zajimave cteni.
	Mirek