BeOS

Martin Kokes martin na gplus.cz
Úterý Prosinec 19 12:53:17 CET 2000

"Alexandr Malusek" <malusek na hroch.ujf.cas.cz> pise v diskusnim prispevku
news:m33dfkswup.fsf na hroch.ujf.cas.cz...
> To zni jako od Microsoftu :-)

Snad nebude tak zle.

> Pred nekolika lety jsem zjistoval, co je BeOS zac. Mozna si ho pletu s
> necim jinym, ale myslim, ze v te dobe neumoznoval remote login a nemel
> X-server. Takze nebyla mozna napr. remote administrace a neslo
> zobrazovat X-klienty bezici na stavajicich aplikacnich serverech. Pro
> me to bylo velmi limitujici omezeni, proto jsem se o BeOS dale
> nezajimal. Muze nekdo doplnit, jak je to nyni?

Jinak co se tyce podpory X... zobrazovani tam skutecne nefunguje na principu
xklient-xserver, graficky subsystem je spise neco na principu MacOS X. Je
otazkou, zda to je pro multimedia OS (jak je BeOS oznacovan) dobre a nebo
spatne. Spis bych rekl, ze Xy by tam jen zdrzovaly. Analogie viz Photon u
QNX.

Co se tyce Xserveru pro BeOS - http://www.bebits.com/app/1838

Jinak BeOS sam o sobe neni multiuser. Ma sice vsechny prepoklady (fs,sluzby
jadra), ale neni vybudovano multiuser rozhrani (Tracker). Existuje jen
jediny user (ma nejake smesne jmeno, Ralf, Hugo, nebo tak nejak), ktery ma
vlastne rootovska prava.

Martin