Pojednani - napiste svuj nazor

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Prosinec 20 10:32:53 CET 2000

Dobry den,

Martin Koníček wrote:

> Ahojky vsichni.
>
> Vetsina z vas si neuvedomila, ze linux neni na instalaci opravdu vubec
> snadny (uznal to i Linus Tovards, proc to nepriznat?) a dokumentu typu
> HOW-TO... je 100 MB. Lepe receno, napovedy ke vsemu v Linuxu je strasne
> kvanta (coz je dobre), ale napoveda typu jak rychle nainstalovat Linux,
> nakonfigurovat ho a provest uplnou optimalizaci je sakra malo.

Kazdy si pod optimalizaci predstavuje neco jineho. Ja v soucasne
dobe na rychle masine nainstaluju zaklad Debianu, ktery uz sam o
sobe je funkcni za cca 45min. a to jeste taham baliky ze site a
ne z CD a nejvice casu mi zabere prace s dselect-em.

Pak mi ale treba jeste ten samy cas trva, nez si trosku doochocim
konfiguraci, coz prakticky znamena napr. pocesteni konzoly a
podobne nesmysly. Ale mezitim uz server chodi, tohle se dela bez
restartu :-)

Samozrejme se jedna o zakladni sitovani, "normalni" HW apod.,
jinak bychto asi tak rychle nezvladl, pochopitelne.

> Upravit 10 MB konfiguracnich souboru taky neni sranda a popravde receno,
> koho bavi to procitat, kdyz vetsina voleb je spise expertnich.

10MB toho rozhodne neni a procitat je to vhodne k rozsireni
dusevniho obzoru. Alespon vite, co od toho jeste muzete chtit.

> Pokud tedy tvorite distribuce snazte se spise drzet toho, ze je tam bezny
> uzivatel (uplnej blb) a optimalizaci zapnete nazacatku. Expert si to doladi.
> Popravde receno se muzu naucit v Linux, ale pouze v tom pripade, ze uz mi
> bude dobre fungovat a ja ho nastavim dle sebe. Na tomhle jsou windows.

Domnivam se, ze Linux je po sve instalaci opravdu optimalizovany
pro BFU. A experti si ho doladuji :-))) Tak nevim, co proti tomu
mate...

> Ja se Linux sice driv nebo pozdeji naucim, ale ostatni nebudou chtit venovat
> ty hodiny casu a tak linux skonci jen na serverech.

I to nebude spatna volba... :-)

> Ostatne se jdete nekdy kouknout do normalniho podniku, spravce site hraje
> Quake III, pokud je neco potreba zvedne telefon a zavola help link.
> Pracovnik sedi u pocitace a mumla si, to je hruza, ten blbej kram uz zas
> nejde. jejda, co mi to pise?
>
> Ja kdyz radim lidem u win, tak jsou to nejcasteji otazky typu: jak dam tu
> prilohu do mailu, jak otevru tenhle soubor, to je hrozne - spadly win a ja
> psal 2 hodiny dokument a neulozil ho.
>
> Myslite, ze se takhle Linux nekam dostane?

Tohle tedy jaksi nechapu...

A jestli vas stve uzivatelsky neprivetiva konfigurace, tak vam
poradim: zkuste si vypalit OpenBSD a pak nainstalovat. A budete
instalaci Linuxu (pres vsechny prednosti OpenBSD) vychvalovat az
do nebes... :-)

> Na tohle sice zautocil Mandrake, ale ten ma vysoke hardwarove naroky.
> Kdo vi jak to dopadne ;-)

Ja bych to alespon tusil: kazdy si vybere distribuci, ktera mu
bude nejvice vyhovovat :-) Zkuste tohle udelat u WinNT :-)

> --
>
> Martin Konicek

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72