Problem s gnu-pop3 ???

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Prosinec 20 19:03:25 CET 2000

On 20/12/2000, Ing. Václav Peroutka wrote:

> [...]
> instalaci se automaticky pouzil klient z IMAP4.7.neco a ten po 10
> sekundach padal na papuli, protoze inetd nestihal.
>
> I tedy na radu clanku na linux.mikroservis.cz jsme nainstalovali
> gnu-pop3d, ktery je spusten jako standalone. Na zacatku se spusti
> nejakych 10 demonu a ty postupne vymiraji. Az vymre ten posledni,
> behem jednoho, dvou dnu. Kdyz se to snazim nove nastartovat, nejde to.
> Do logu to nenapise taky nic. Ale prikaz se provede. I kdyz ho
> startruju s init.d jako gnu-pop3d start - napise to OK, ale demon
> nebezi. Ostatni sluzby jedou, email odeslu v pohode treba...

strace je Vas pritel.

strace -o log /nejaky/program

zapise do logu systemova volani programu, takze se pak muzete podivat,
proc nenabehne. Ja bych si tipnul bud na to, ze port uz ma neco bindnute
(jina aplikace, nejaky prezivsi proces, pripadne pokud se o to aplikace
nepostara, je port nepouzitelny jeste par desitek vterin po jejim
ukonceni).
Dalsi moznost je nejaky nesmazany pid file.

> Setkal jste se s tim nekdo ? POP3d je verze 0.9.8, ale nikdo neví,
> proč to tak padá... Jak resite POP3 na velkych serverech ? Je neco, s
> cim nejsou problemy ?

Ja jsem mel s POP3 porad nejake potize, az jsem se odhodlal jednoho dne
prejit kompletne na Maildir a zacal jsem pouzivat qmail-pop3d. Od te
doby mam pokoj, vse slape jak ma a vytratily se i problemy s odezvou,
ktere jsem mel obcas predtim (ipop3d).

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas