Pojednani - napiste svuj nazor

Ales Tosovsky ales.tosovsky na worldonline.cz
Středa Prosinec 20 23:32:05 CET 2000

18. prosince 2000, 20:19:24, Martin Koníček <martin.konicek na atlas.cz> wrote:
> Tak se dostal na radu Linux a po vyzkouseni jsem byl po pravde zklaman (z
> jadra nadsen, z ostatniho

To nechápu. Proč z jádra ano a z ostatního ne ?

> Vetsina z vas si neuvedomila, ze linux neni na instalaci opravdu vubec
> snadny (uznal to i Linus Tovards, proc to nepriznat?) a dokumentu typu
> HOW-TO... je 100 MB. Lepe receno, napovedy ke vsemu v Linuxu je strasne
> kvanta (coz je dobre), ale napoveda typu jak rychle nainstalovat Linux,
> nakonfigurovat ho a provest uplnou optimalizaci je sakra malo.

Instalace je popsána v instalační příručce. Obtimalizovat můžete až se
ho naučíte.

> Upravit 10 MB konfiguracnich souboru taky neni sranda a popravde receno,
> koho bavi to procitat, kdyz vetsina voleb je spise expertnich.

Vyzkoušejte konfigurační programy.
Ale zase je dobře, že upravit se dá skoro všechno ne ?
Vyzkoušejte "správce zařízení" z Win2000 a uvidíte o čem mluvím.

> Pokud tedy tvorite distribuce snazte se spise drzet toho, ze je tam bezny
> uzivatel (uplnej blb) a optimalizaci zapnete nazacatku. Expert si to doladi.
> Popravde receno se muzu naucit v Linux, ale pouze v tom pripade, ze uz mi
> bude dobre fungovat a ja ho nastavim dle sebe. Na tomhle jsou windows.

Nojo jenže linux právě není pro UBLy. To je asi jedna z jeho
vlastností.
Jestli jsem to správně pochopil, distribuce je udělána tak, aby se
dala spustit na většině běžného hardware a aby po instalci běželo
všechno, co můžete běžně potřebovat. Z toho plyne, že nemůže být
optimalizována na konkrétní použití, konkrétní procesor, atd.

> Ja se Linux sice driv nebo pozdeji naucim, ale ostatni nebudou chtit venovat
> ty hodiny casu a tak linux skonci jen na serverech.

Na jednu stranu to vůbec nevadí - kdo nechce, ten nedostane.
(U Win to je : ať chceš nebo nechceš, tady to máš.)
Na stranu druhou je v zájmu uživatelů jakéhokoliv OS, aby byl co
nejrozšířenější, protože potom bude mít větší podporu od výrobců
hardware, vydavatelů dokumentace, atd...

> Ostatne se jdete nekdy kouknout do normalniho podniku, spravce site hraje
> Quake III, pokud je neco potreba zvedne telefon a zavola help link.

To jako, že správci jsou nekomunikativní introverti se sklonem k
závislosti na virtuálním prostoru mající problémy s vlastní identitou
?
Někteří možná ano.
Nebo takto řeší těžké trauma po rozhovoru s hot-line. :-)

> Pracovnik sedi u pocitace a mumla si, to je hruza, ten blbej kram uz zas
> nejde. jejda, co mi to pise?
> Ja kdyz radim lidem u win, tak jsou to nejcasteji otazky typu: jak dam tu
> prilohu do mailu, jak otevru tenhle soubor, to je hrozne - spadly win a ja
> psal 2 hodiny dokument a neulozil ho.

Pokud je něco *opravdu* přenosného na všechny platformy a všechny
operační systémy, tak to jsou problémy mezi klávesnicí a židlí.

> Myslite, ze se takhle Linux nekam dostane?

Do roka a do dne ...
Asi to chcete jako desktop, že ? Viděl jte KDE2 ?
Taky si ale musíte dobře uvědomit na co budete linux používat.
Jestli jste těžkey pařan, tak to asi nepůjde.

Šoku z přechodu Windows - Linux se stejně nikdo nevyhne,
ať bude instalátor sebedokonalejší.
Rozdíly v přístupu k věcem jsou příliš velké.
Po systému, kde je grafika "natvrdo" spojená s jádrem, kde je
bezpečnost brána na lehkou váhu, kde software rozhoduje za
uživatele, ... působí linux se svými 6ti konzolami, 4mi virtuálními
obrazovkami, multitaskingem v textovém režimu, instalacemi ze
zdrojáků, atd. jako dokonalý chaos. Všechno chce čas.

--
zdravím