activx a linux - velmi dlhe

Mgr. Radoslav Findrik spravca na tir.sk
Čtvrtek Prosinec 21 09:41:46 CET 2000

> skoda, ze som si to nevsimol. Aky konkretne to bol casopis???

pc world alebo chip alebo pc revue, dalej www.telecom.sk, dalej emajl od
telecomu (nizsie), ..............

> No, skusme sa zamyslet. Ak ma odpaja mam teda komutovanu linku. Tu si
> znovupripojenie _musim_
> vsimnut, trva primerane dlho ;-). Ak teda nemam ISDN, tam vraj ide
> rychlejsie...

kolko beznych uzivatelov dokaze posudit, co je pri praci s internetom
pridlho a co o.k., ked aj tak mu to furt chodi pomaly

> Inu pointu si u nas predstavit

_skoda_

> Ja by som mu poradil cosi ine. Najblizsie stredisko Infotelu a za 64 Sk
> vyfasuje
> uplny prehlad hovorov z danej linky. A tam zisti, kto a ako si uzival....

vtip je v tom, ze to urobil a mal tam naozaj hovor do nejakej kokosovej
republiky za morom, v pripade velkeho zaujmu zistim presne

> vyhnu.
> No, 100% by som tomu neveril (aj ked tiez kazdeho presviedcam na Linux
8-) )

> Stretol som sa ale z podobnym problemom. WinShit98, kde ma "donutili"
> nainstalovat
> systemove zdielanie pripojenia na internet. Niekedy si to vytacalo ked
Bill
> dostal chut...
> Ale na pricinu som neprisiel. Kdesi som cital, ze WinShit obcas na siet
> posiela broadcasty
> s adresami mimo daneho segmentu na "mapovanie" svojho okolia, takze mozno
> tak...

to s tym nesuvisi

> Ing. Vladimir Rengevic
> GRAFON

vo vsetkej ucte k Vam, ja som sa nepytal na analyzu toho kto z toh co ma,
alebo ci som si to nevycucal z prsta, ale na nieco ine.

S pozdravom

---
        Mgr. Radoslav Findrik
  SLOVAGROTRANS a.s., o.c.p.
            spravca na tir.sk

!POZOR! Prispevok nepresiel gramatickou korekciou. Nepohorsujte sa. !POZOR!

emajl od providera:

Vazeny zakaznik,

dovolujeme si Vas upozornit na mozny vyskyt podvodov na internete, ktore
sa nazyvaju ActiveX. Taketo podvody su organizovane medzinarodnymi
skupinami. Nakolko uz bol zaznamenany vyskyt aj na Slovensku, najma
vo vychodoslovenskom regione, pokladame si za povinnost poskytnut
Vam zakladne informacie o tejto forme podvodov.

ActiveX je technologia, ktora umoznuje vytvarat interaktivne www stranky
a je podporovana prehliadacom MS Internet Explorer. Tato technologia ma tu
vlastnost, ze moze spustit nevyziadanu aplikaciu na internete, nasledkom
ktorej sa mozete stat "obetou" podvodu ActiveX. Aplikacie obsahujuce
ActiveX sa vyskytuju vacsinou na tzv. nelegalnych strankach, ako su porno
a kopirovanie hudby.

Ak uzivatel internetu klikne na ActiveX, moze spustit nasledovny proces:
- modem sa odpoji od miestneho poskytovatela
- odpoji sa reproduktor modemu, aby uzivatel nepocul pripajanie na ine
  telefonne cislo
- vytoci sa telefonne cislo poskytovatela so sidlom v niektorej zamorskej
  krajine (napr. Ghana, Siera Leone, Guayana a pod.)
- nadviaze spojenie a uzivatel je pripojeny k zahranicnemu poskytovatelovi
  internetu

Na vypise odchadzajucich hovorov sa potom vyskytuju hovory do tychto
krajin a ciastka na telefonnom ucte je neprimerane vysoka. Namiesto
18,75 Sk za hodinu pripojenia (vo vikendovej prevadzke), moze hodina
volania stat az 4200 Sk (pri sadzbe 70 Sk/min. v VII. tarifnom pasme).

Napriek tymto znamym faktom je tento celoeuropsky problem stale bez
konkretneho riesenia. Metody, ktorymi sa mozete branit, su zatial len
preventivne:

- nenavstevovat internetove stranky s nelegalnym obsahom (pornografia,
  nelegalne kopirovanie hudby a pod.)
- v internetovom prehliadaci nastavit zvysenu bezpecnost (v paneli
  nastrojov postupne zvolte "zobrazit", "moznosti siete internet",
  "zabezpecenie", "zona siete internet", "vysoka uroven zabezpecenia")
- vyuzit moznost sluzby ST zablokovanie odchadzajucich hovorov do
  zahranicia (jednorazovy poplatok 200 Sk)
- pouzivat iny internetovy prehliadac (napr. Netscape Navigator)

Verime, ze tieto informacie budu pre Vas uzitocne a prajeme Vam vela
prijemnych chvil stravenych na internete.

Slovenske Telekomunikacie, a.s.
Usek marketingu a predaja