GNU licence - trochu pravnicke

Ing. Miloslav Ponkrác ponkrac na peregrius.cz
Úterý Únor 1 21:28:48 CET 2000

Dobry den,

>Ja osobne se domnivam, ze smlouvu v pripade GPL uzaviram uplne stejne,
>jako kdyz rozlepim obalku (nebo jen poprve pouziji program) komercniho
>vyrobce, cili tam mi chybi srovnani, jak se lisi situace, pokud
>distribuuji program zadarmo a pokud jsem ho prodal -- ani v jednom
>pripadu se nemusim dozvedet, ze uzivatel uz dilo pouzil. Cili zde ja
>se domnivam, ze tam problem neni, ale IANAL a pokud by mel pan Cepl
>naladu se o tom bavit, bylo by to dobre.

Nejsem pravnik, ale zda se mi, ze pri prodavani dal autor pravo k sireni
treti stranou podle AZ, a tou treti stranou by byli prodejci programu. Tedy
autor se dozvi, ze ho uzili prodejci, a Ti jsou povinni zajistit šíření na
vlastní náklady atd. A prodejci versus platici zakaznik se ridi Obchodnim
zakonikem. Mozna je to utopie, kdo vi, ale tak mi to prijde.