GNU licence - trochu pravnicke

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Středa Únor 2 09:38:14 CET 2000

On 1 Feb 2000 21:27:53 +0100, Ing. Miloslav Ponkrác <ponkrac na peregrius.cz> wrote:

> Nejsem pravnik, ale zda se mi, ze pri prodavani dal autor pravo k sireni
> treti stranou podle AZ, a tou treti stranou by byli prodejci programu. Tedy
> autor se dozvi, ze ho uzili prodejci, a Ti jsou povinni zajistit šíření na
> vlastní náklady atd. A prodejci versus platici zakaznik se ridi Obchodnim
> zakonikem. Mozna je to utopie, kdo vi, ale tak mi to prijde.

Jenze i ten koncovy uzivatel versus ja jako komercni autor se ridime
autorskym zakonem (je to uziti v takovem tom druhem uzsim vyznamu).
A ja jako komercni autor se nedozvim, kdy uzivatel akceptoval podminky
a rozlepil obelku.

Navic, v pripade OSS jsem si jako autor sam some distributorem. Fakt
je, ze sam se sebou nepodepisuju smlouvu o sireni toho dila, ale to
nemusim, protoze jako autor mam pravo to dilo sirit.

Cili odbouravam toho prodejce nebo-li distributora a prevedl jsem to
na predchozi pripad ;-)

[Cc: freesoft na freesoft.cz]

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.