GGI (Re: Multihead a Matrox?)

Marian Schubert maio na stoupa.sh.cvut.cz
Středa Únor 2 14:52:47 CET 2000

Martin `MJ' Mares wrote:

> [...]
> karty a pritom je tuto abstrakci mozno efektivne prekladat na akcelerovana
> graficka primitiva (jinymi slovy PutPixel() samotny neni dobra abstrakce :) ).
>
>    Samozrejme zde je i (pomerne mala) skupina aplikaci, ktere potrebuji
> "vymacknout z graficke karty, co se da", to znamena byt co nejrychlejsi,
> vyuzivat specialnich moznosti prislusne karty atd. Zde se samozrejme nejaky
> driver do jadra hodi, ale otazka je, co vsechno ma zajistovat -- pokud se
> rozhodnete poskytovat sirokou skalu sluzeb, skoncite u neceho jako je

ja neviem preco to porovnavas s X serverom. to je nieco ako porovnavat
netscape a svgalib

> , pokud o uzsi, nebude to rychle, a pokud budete pouze
> zprostredkovavat pristup k registrum videokarty, pro zmenu to nebude
> bezpecne (u vetsiny karet byste musel peclive prochazet vsechny akceleracni
> prikazy generovane aplikaci, coz je pomale).

preco peclive ? aplikacia vola nejaku funkciu kernelu ktora urobi
pozadovanu
funkciu na grafickej karte(napr. kreslenie poligonu) co je to len o par
taktov
viac ako povodne. myslim ze oproti stratenej security pri priamom
pristupe na
hw je to prijatelne spomalenie. kontrola sa vykonava len pri akciach
ktore
su nebezpecne (DMA transfer napr.)

PS: nie vsetko co je graficke v linuxe = X

--

Fry: Don't give up. There were plenty of times in my century when
I was going to give up but I never did. Never. Hey, are you even