Sedm bludu o GPL

Tomas Kouba kouba na hw.cz
Čtvrtek Únor 3 10:25:26 CET 2000

>          Rozbory, ktere se touto problematikou zabyvaji, maji z meho
>          hlediska jeden zavazny nedostatek. Neni mi totiz jasne,
proc se
>          soustreduji pouze na free-licence. Podle meho nazoru je

Oni maji i komercni licence (MS a podobne) u nas problemy, ale oni si
mohou dovolit zaplatit pravnika na upravu licence.

>          znacne diskutabilni (pisemna podoba a nutnost stanoveni
>          autorske odmeny -- podle me je pojem zdarma ekvivalentni
>          stanoveni nulove odmeny -- a matematicky je nula z hlediska
>          vyznamu rovnopravna treba milionu) a zalezelo by spise na
>          vykladu soudu.

Autorovi nalezi odmena v obvykle vysi a nesmi se ji vzdat. Tedy
alespon tak jsem pochopil prednasku na seminari v Praze. Takze u soudu
by musel nejaky odhadce stanovit obvyklou cenu software a tu by autor
musel dostat. Ovsem podle ceho, na jake platforme by odhadce cenu
stanovoval nevim, nebot obvykla cena treba pro apache je 0,  pro MS
IIS je $xxxxx, kolik je pro muj webserver?

Tomas Kouba