Linux na notebooku

Dusan Sloboda DSloboda na t-online.de
Pátek Únor 4 09:49:03 CET 2000

Vladislav Cerny wrote:

> No mate mate sice pravdu, ale nez vrazim 150+ tis. do nejakeho lepsiho
> notebooku, tak bych si docela rad predtim nechal od prodejce ukazat, jak
> pekne bootuje Linux z DVDROM, ze mi na rychlem CPU se ctvrt gigem pameti
> nezbuchne 20% kompilaci kernelu s make -j, ze APM si s Linuxem rozumi, infra
> port funguje ve FIR modu, chodi touchpad i USB, zvukovka pekne hraje a
> Xserver nema nic proti nejake ATI Rage Pro Mobility-P, ze je je tam opravdu
> hardwarovy modem, ze PCMCIA se 100TX sitovkou take chodi bez problemu a ze
> [...]

Podle mne, Linux by mel chodit na noteboocich postavenych na Intel-ovske
platforme. Vsechny hlavni distribuce ji podporuji. Na hlavnich
Linuxovych
strankach (treba http://www.linux.org) jsou k nalezeni odkazy jak na
hardwarovou
kompatiblitu jednotlivych komponent, tak i celych notebooku
(http://www.cs.utexas.edu/users/kharker/linux-laptop). Da se tam ziskat
informace,
ktere soucasti jsou pod Linuxem podporovany. Nez jsem se ja rozhodoval o
koupi
notebooku, tak jsem prave udelal pro sebe maly research...

Preji hodne stesti.

Dusan Sloboda
http://home.t-online.de/~dsloboda/