Linux na notebooku

Sobota Únor 5 19:07:41 CET 2000

sea-cv na volny.cz (Ing. Zdenek Havranek) writes:

> No, oficialni distribuce Linuxu od Red Hatu taky neco stoji. Nebo se
> mylim?

Licencni politiku RedHatu jsem nijak dukladne nestudoval, ale domnivam
se, ze pokud si koupim jednu oficialni distribuci RH, pak ji muzu
nainstalovat na libovolny pocet pocitacu. Podpora je vazana na mou
osobu, nikoliv na pocitac, na ktery jsem RH
nainstaloval. Predpokladam, ze Dell ma s RH nejakou exkluzivni
smlouvu, ale stejne dobre by si nejaky jejich technik mohl koupit
jeden RH za $30 a instalovat ho na vsechny pocitace od Della.

Prave duvody se tezko dozvime. Proslychalo se, ze nekteri vyrobci
pocitacu plati Microsoftu jakousi "Microsofti dan" - pevne stanovenou
castku za kazdy vyrobeny pocitac bez ohledu na to, jestli tam
MS-Windows nainstalovany jsou nebo ne. (Microsoft jim pak na oplatku
dodava SW za vyhodnejsich cenovych podminek.) Samozrejme nevim, jestli
se to tyka Della, pripadne jestli je to pravda - tyto smlouvy se
oficialne nezverejnuji.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR