patch - zmenila se velikost pri ulozeni

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Únor 7 20:42:21 CET 2000

Michal Hajek wrote:

> Mel jsem podobne problemy i s jinymi typy souboru, nez gz.
> Netscape (aspon pod win) si hraje na chytreho a soubory urcitych
> typu neuklada va tvaru, jak mu prijdou. Napriklad se mi nepodarilo
> stahnout RAR soubory ..... Explorer s tim nema problem ... :-((

To je ale vetsinou problem spravcu tech web serveru. Netscape respektuje
to, co mu rekne web server, Explorer se na to vykasle a zachazi se
souborem podle pripony.

Takze kdyz prijde sooubor s content-encoding: gzip, tak ho rozbali, kdyz
ma text/plain, tak pochopitelne prevede na DOS/Win znak newline (0a) na
posloupnost CRLF (0d,0a).

Zajimave je, jak koduji ruzne web servery obycejne tar.gz soubory.

Apache z RedHat Linuxu:

Apache na metalab.unc.edu:

Apache na wwdsilx.wwdsi.com

A to uz vubec nemluvim o tom, jak ruzne servery ozbacuji soubory .rpm,
.rar nebo .arj.

Staci se podivat do RFC2616 (HTTP/1.1). Content-Encoding je
standardizovan gzip, compress a defalte. Proc ma Apache x-gzip netusim.
Pak jeste existuje Transfer-Encoding, take muze byt gzip, compress a
deflate. Pokud se ma soubor prenest v nezmenenem tvaru a neexistuje
zadny standardizovany Content-Type, pak je nejlepsi pouzit bud
application/octet-stream, nebo nejakou vezi s x- na zacatku, treba
application/x-bzip2, application/x-rpm, application/x-arj. V zadnem
pripade ale ne text/plain, jak je casto videt. Z bezne pouzivanych typu
jsou standardizovane treba application/pdf, application/zip,
application/postscript, text/plain, text/rtf, text/sgml, text/richtext.

Zdravi

Petr Soucek