Pripojeni na internet pres modem

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Únor 8 19:55:09 CET 2000

On 08/02/2000, Dj ZAP wrote:

> Jaky je vubec rozdil mezi normalnim a WIN modemem? Po napsani prislusnych
> ovladacu by to nemel byt zas tak velky problem.

Jenze pro normalni modemy neni vlastne treba (obvykle) vymyslet nejake
zhuverilosti. Zkratka je to seriovy port a s nim komunikujete (alespon v
zakladu) vzdy stejne. Oproti tomu nad win(cimkoliv) je treba udelat jeste
jednu vrstvu, ktera bude vespod rozumet tomu kramu a zhora bude stejna,
jako kazdy jiny seriovy port.
V praxi by to asi nebyl problem, kdyby to vypadalo ale nejakt takto:
[ D = developer, T = technicka podpora producenta win(cehokoliv) ]

D: Dobry den, chtel bych napsat linuxovy ovladac pro vas win(cokoliv).
   Poskytnete mi dokumentaci?

T: Jiste, budete to chtit faxem nebo emailem?

D: Emailem prosim.

T: A v jakem formatu?

D: Pokud by to slo, tak v PDF.

T: Ale samozrejme, jak je prosim Vase adresa?

D: ...

Ve skutecnosti ale firma misto toho, aby byla rada, ze za ni nekdo ten
driver napise, bude naprosto nekomunikativni, v lepsim pripade Vam
nabidnou, ze za par xyz dolaru Vam dokumentaci poskytnou...

S pozdravem