Jak na PDF ?

Peter Lacus zorba na pobox.sk
Úterý Únor 8 22:14:27 CET 2000

Jaroslav Hampl wrote:

> existuje nejaky rozumny zpusob jak prevadet ps na pdf s
> pouzitim komresi?
>
> Jde o prevo ps produkovaneho tisk. drivery z win95.
>
> Zkousel jsem Pstill, zde je sice rozumna komprese,
> ale pri pouziti fontu z dokumentu ( volba ve win: posilat ttf fonty ),
> nelze v dokumentu vyhledavat ani oznacit text.

TTF by som nedoporucoval ani pri pouziti Distilleru. PDF je Adobe
technologia, nosnym produktom Adobe je PostScript (a PDF) a TTF je pre
nich priama konkurencia (aj ked sa vraj uz dohodli na OpenType). Nechcem
tym priamo povedat, ze TTF nie su v PDF podporovane, ale daleko od
pravdy to nebude.

> Dale jsem zkousel Ghostscript (ps2pdf).

verzia ? Nedavno totiz vysla 6.0 a podla 'changes' uverejnenych na
freshmeate (alebo appwatch) je prave oblast okolo PDF znacne vylepsena.
Ale komprimovat by mala vediet aj 5.10, len to mozno nie je nastavene
standardne. A este cosi - GS nevie upravovat obrazky (resamplovanie,
kompresia a pod.), takze je dobre mat ich pripravene vo vyslednom
rozliseni.

> Lze situaci rozumne resit v Linuxu necim jinym, nez originalnim
> Adobe Distillerem?

skusil by som GS 6.0

Bedo.