Zavadeni z diskety

Jan Klugl jan.klugl na pikebo.cz
Středa Únor 9 10:05:58 CET 2000

> Dobry den
> pokousim se vyrobit si linux na nekolik disket pomoci ktereho bych mohl
> kopirovat data mezi ruznymi fs systemy.
> Na zavadeci disketu si jadro jsem schopen vyrobit, ale netusim jak udelat obraz
> root filesystemu v ramdisku, neco jako je v rescue diskete. A jak rici jadru
> aby si tuto disketu natahl.
> Muze me nekdo nasmerovat na nejake howto pripadne jeho zkusenosti.

Tez jsem se o neco podobneho snazil, ale nakonec jsem pouzil hotovou
jednodisketovou distribuci fluf linux [odkaz bohuzel nemam, ale jiste se
da
najit].
V zasade jde o to sehnat si minimalni verze pokud mozno staticky
slinkovanych
programu. Obraz ramdisku se zapisuje 'natvrdo' na raw zarizeni [fd],
musis
proste vedet kde presne konci kernel a zapsat to od nasledujiciho
sektoru.

fluf ma navic tu vlastnost, ze cast diskety je vyhrazena pro uzivatele,
cili lze tam napr. nalinkovat /etc a mit ulozena nastaveni.
Disk je vlastne rozdelen na 3 oddily: kernel, zazipovany obraz ramdisku
a user-space [pokud dobre vzpominam]. Pokud to nenajdes, ozvi se
privatne
a ja ti to poslu.

--

                                    Jan Klügl