obmedzenie na 64k UID

Jan Matis damned na hq.alert.sk
Středa Únor 9 17:27:16 CET 2000

Zdravim Vas Pani,

takze mam na Vas zavaznu otazku na ktoru som dnes nevedel odpovedat
svojmu nadriadenemu a to :
"ako je to s obmedzenim na 64tis uzivatelov v linuxe a co v pripade, keby
som tych uzerkov chcel mat viac"

presnejsie ma zaujima koho/coho je to vlastne zalezitost ...
teda napadlo ma :

kernel, (myslim ze tu by uz mohol byt nejake to 32 bitove cislo a ....)

aplikacie (chown, chmod, chgrp, .... )
	opravte ma prosim ..ale myslim ze vacsina by mala pracovat s typom
	uid_t a ten by mal byt taktiez 32bit

filesystemy ( menovite nfs, ext2, a pripadne reiserfs)
	z mojej strany no idea, totiz tymto smerom su moje vedomosti
	naozaj nulove .. predstavujem si to vsak tak ze vo FS strukturach
	je to uid (a podobne aj gid) njekde ulozene, cize Q: aky velky
	priestor je na to vyhradeny ....

mohol by mi prosim niekto vysvetlit co brani v prechode na vacsie uid
(teda okrem toho ze 64 tis userov na jednu masinu je relativne dost :)))
a co by obnasalo spravit keby sa _ja_ rozhodnem ze chcem aby uid na mojom
stroji zacinali na tej _hranici_ ?

			vopred s vdakou a pozdravom Jan Matis