Numericka klavesnice v ncurses aplikacich

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Únor 9 19:53:33 CET 2000

On 09/02/2000, Pavel Kankovsky wrote:

> Aspon nektere terminaly umi numpad provozovat ve dvou rezimech:
> numerickem a "aplikacnim" (viz polozky "Enable Application Keypad",
> "Enable Application Cursor Keys" v xtermovem menu). Prepina se to
> (jak jinak) nejakou esc. sekvenci (snad smkx, rmkx).

To je ono. Ponekud trapne je, ze jak bylo receno, vim a mc terminal do rezimu
application keypad prepinaji :(

> Mozna nejlepsi by to bylo natvrdo nastavit do spravne polohy. (Mam dojem,
> ze nekdo kdysi doporucoval vymazat prislusne polozky z terminfa.)

Hm, podivam se na to.

Mezitim jsem zkousel jine emulatory terminalu a na kazdem jsem nasel
nejakou mouchu. Jsem jenom takovy rejpal nebo je situace skutecne
neutesena?

Maly prehled:

XTerm - problem s keypadem, lze vypnout, ale nektere aplikace
  inkriminovany rezim zase zapinaji

rxvt 2.7.2 - skoro idealni, ale pri propojeni pres ssh nefunguji ve vim
  klavesy Home/End a nejdou ani premapovat (stejny problem mel i xterm,
  ale vyresil jsem to pres VT100.Translations, s rxvt se mi to
  nepovedlo)

Eterm - celkem v pohode, ale nefunguje obnovovani obrazovky po ukonceni
  vim/less/... a hlavne podporuje pouze osm barev a nerozbehal jsem s
  nim bold text

Aterm - odvozenina rxvt, stejne problemy

Vsechny tri terminaly (Aterm nepocitam) by byly pouzitelne, kdyby se
podarilo vyresit nekolik malo problemu. Kdyby nekdo vedel, jak na to,
byl bych vdecen.

V nejhorsim pripade bych upravil terminfo, ale to si necham az jako
posledni moznost...

S pozdravem