Samba a rizeni pristupu

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Čtvrtek Únor 10 09:50:52 CET 2000

Dobry den vespolek.

Mel bych takovy dotaz ohledne samby. Bezi na osamelem Linuxu na siti s
Win9x a NT serverem. Potreboval bych sdilet nektere sve adresare s
ostatnimi a samozrejme ridit pristup podle uzivatelu. Jak to zaridit?
Co jsem pochopil, tak je nutno mit na lokale, kde bezi samba, unixove
uzivatele, kteri maji stejne jmeno a heslo jako z NT domeny. Potom lze
pro rizeni pristupu pouzit write list a read list s jejich seznamem.
To mi fungovalo u prikladu, kdy jsem si udelal na linuxu konto s par
uzivateli, kteri v NT domene existovali (i se spravnymi hesly). Je to
ale pro normalni provoz nepouzitelne -- nemohu znat hesla vsech,
kterym bych chtel pristup povolit. Take neni pro me prijatelne, aby
uzivatele pri pristupu museli zadavat heslo (security=share).

Mam nastaven password server a security=server. Tak jsem myslel, ze si
samba pri pristupu uzivatele sama overi, ale podle dokumentace to asi
zatim nefunguje(?). Samba je to 2.0.5a.

Jde to tedy nejak? Dokumentace jsem si jiz precetl hodne
(/usr/doc/samba-2.0.5a), ale moudry z toho moc nejsem.

Dekuji za odpovedi a venovany cas.

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708            personal phone 0603592302